Van két olyan szó, amelyet sokszor
hallani a konyhákban, az asztaloknál és a webmesterekkel
beszélgetve is. Az egyik a süti, a másik morzsa. Hogy ez a két
szó mit jelent a cukrászatban, az minden olvasónk számára
világos. Azt pedig, hogy mit jelent az online marketing világában,
most megtudhatják írásunkból.
Mi egy honlapon a süti és mire
jó?
Ha egy honlap sütit használ, akkor a
következő történik.
1. Egy ember, a saját gépénél
ülve, fölmegy egy honlapra.
2. A honlap észleli az embert, és
egy kódot tesz az ember által használt böngésző (Pl. Firefox)
szoftverébe. Ezt a kódot nevezzük sütinek.
3. Ha ez az ember, ezek után, fölmegy
egy másik honlapra, mondjuk a YouTube-ra, akkor a YouTube elkezd
„gondolkozni” azon, hogy milyen reklámot adjon ennek az
embernek. Kifürkészi a böngészőben a kódot, és az embernek a
YouTube-on annak a honlapnak a hirdetését teszi ki, ahonnan a kód
(vagyis a süti) származik. Ezt a reklámozási formát nevezik
remarketingnek. Természetesen ehhez az is kell, hogy a honlap
föladjon remarketing hirdetést a YouTube „hirdetési
rendszerében”. A YouTube „hirdetési rendszere” nem más, mint
az Adwords – de ez már egy másik bejegyzés témája lesz.
.
Mi a morzsamenü?
A morzsamenü egy olyan, általában
morzsányi nagyságú betűkkel írt sor, amely azt az útvonalat
mutatja be, amelyen egy adott honlap egyik alacsonyabb rendű
aloldalához jutottunk. Huh! Bonyolult? Kérem, nézze meg a csatolt
képet és máris egyszerű lesz.
A morzsamenü segít navigálni. |
Itt a Magyar PR Szövetség
morzsamenüjét látjuk. A morzsamenü azt mondja el, hogy először
a „Kezdőlapon” jártunk, utána a „CSR best practice”
aloldalon (vagyis a vállalatok társadalmi felelősségvállalásának
legjobb gyakorlataival foglalkozó aloldalon) jártunk, majd ott, a sok téma
közül a „CSR tagozati ülés” cikket választottuk.
Mire jó a morzsa menü?
Arra jó, hogy amikor egy témában,
egy aloldalon sok cikk van, akkor az aloldalra vagy akár a főoldalra
egyetlen kattintással, a böngésző „vissza-gombja” nélkül is
vissza tudunk lépni. Van olyan eset is, hogy a morzsamenü 6-8
lépést mutat, ilyenkor nagyban segít a vissza- és előre
lépegetésben. Ön használna morzsamenüt? Kérne ez ügyben
tanácsot? Hívja marketingesünket, Bárdos Dalmát a budapesti
központunkban. Segíteni fogunk!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése