2014. november 18., kedd

Két kifejezés, amelyet cukrászok és webmesterek is sokat használnak


Van két olyan szó, amelyet sokszor hallani a konyhákban, az asztaloknál és a webmesterekkel beszélgetve is. Az egyik a süti, a másik morzsa. Hogy ez a két szó mit jelent a cukrászatban, az minden olvasónk számára világos. Azt pedig, hogy mit jelent az online marketing világában, most megtudhatják írásunkból.

Mi egy honlapon a süti és mire jó?
Ha egy honlap sütit használ, akkor a következő történik.
1. Egy ember, a saját gépénél ülve, fölmegy egy honlapra.
2. A honlap észleli az embert, és egy kódot tesz az ember által használt böngésző (Pl. Firefox) szoftverébe. Ezt a kódot nevezzük sütinek.
3. Ha ez az ember, ezek után, fölmegy egy másik honlapra, mondjuk a YouTube-ra, akkor a YouTube elkezd „gondolkozni” azon, hogy milyen reklámot adjon ennek az embernek. Kifürkészi a böngészőben a kódot, és az embernek a YouTube-on annak a honlapnak a hirdetését teszi ki, ahonnan a kód (vagyis a süti) származik. Ezt a reklámozási formát nevezik remarketingnek. Természetesen ehhez az is kell, hogy a honlap föladjon remarketing hirdetést a YouTube „hirdetési rendszerében”. A YouTube „hirdetési rendszere” nem más, mint az Adwords – de ez már egy másik bejegyzés témája lesz.
.
Mi a morzsamenü?
A morzsamenü egy olyan, általában morzsányi nagyságú betűkkel írt sor, amely azt az útvonalat mutatja be, amelyen egy adott honlap egyik alacsonyabb rendű aloldalához jutottunk. Huh! Bonyolult? Kérem, nézze meg a csatolt képet és máris egyszerű lesz.

A morzsamenü segít navigálni.


Itt a Magyar PR Szövetség morzsamenüjét látjuk. A morzsamenü azt mondja el, hogy először a „Kezdőlapon” jártunk, utána a „CSR best practice” aloldalon (vagyis a vállalatok társadalmi felelősségvállalásának legjobb gyakorlataival foglalkozó aloldalon) jártunk, majd ott, a sok téma közül a „CSR tagozati ülés” cikket választottuk.

Mire jó a morzsa menü?
Arra jó, hogy amikor egy témában, egy aloldalon sok cikk van, akkor az aloldalra vagy akár a főoldalra egyetlen kattintással, a böngésző „vissza-gombja” nélkül is vissza tudunk lépni. Van olyan eset is, hogy a morzsamenü 6-8 lépést mutat, ilyenkor nagyban segít a vissza- és előre lépegetésben. Ön használna morzsamenüt? Kérne ez ügyben tanácsot? Hívja marketingesünket, Bárdos Dalmát a budapesti központunkban. Segíteni fogunk!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése